Výstavba systému GSM-R na železničních tratích České Velenice – České Budějovice – Horní Dvořiště má za sebou další etapu. ČD - Telematika dokončila svou část subdodávky pro společnost Kapsch CarrierCom s.r.o., která je smluvním partnerem Správy železniční dopravní cesty s.o. (SŽDC), zadavatele zakázky.
„Dlouhodobě se účastníme na projektech směřujících k vyšší bezpečnosti železniční či silniční dopravy,“ uvádí Bruno Wertlen z ČD - Telematiky. „A projekt výstavby GSM-R mezi takové projekty jednoznačně patří,“ dodává.
ČD - Telematika se výstavby zúčastnila v rámci sdružení. ČD - Telematika přímo dodává včetně montáží dispečerské terminály, přenosové technologie a další zařízení pro základnové stanice BTS (Base Transceiver Station – základnová převodní stanice). Samotné BTS zajišťují šíření rádiového signálu a spojení mezi uživatelem sítě a jejím centrálním spojovacím systémem. Projekt zahrnuje dodávky technologických domků včetně vnitřního zařízení.
V rámci realizace stavby „GSM-R České Velenice – České Budějovice – Horní Dvořiště“ jsou dotčené tratě vybavovány technologií GSM-R a pracoviště výpravčích získávají kompletně nové IP telefonní zapojovače a IP rozhlasové ústředny. Dochází i k výměně a doplnění pracovišť obou řídících dispečerů tratí, kteří sídlí v Českých Budějovicích a je řešeno i dispečerské telekomunikační vybavení celého uzlu – železniční stanice České Budějovice.
Zároveň pokračuje stavba „GSM-R Plzeň – České Budějovice“, která zahrnuje pokrytí tratě Plzeň – České Budějovice signálem GSM-R a vybudování nového přenosového systému SDH na úrovni STM4. Pracoviště výpravčích na trati jsou také kompletně vybavována novými IP telefonními zapojovači. S dokončením subdodávky počítá ČD - Telematika v první polovině příštího roku.
Systém GSM-R je evropský standard sloužící pro bezdrátovou komunikaci řídících dispečerů a výpravčích s hnacím vozidlem (lokomotivou). Jedná se také o základní přenosový systém pro evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS (European Train Control System).